måndag 31 maj 2010

Individuellt projekt




Nu återstår inte så mycket på själva ramen. Hål ska borras med 2,5 mm borr för att kunna fästa nätet. Sammanlagt blev det 33 hål med 30 mm mellanrum. Dessutom behövs en ögla i änden, i mitt fall så sågar jag sönder en karbinhake så att jag får en ledad ögla. Ett hål på 6 mm borrar jag i änden där öglan ska fästas men först måste håven lackas och i skrivande stund så har jag strykit på det första lagret med lack. Tre lager räknar jag med att den behöver då den behöver vara väldigt tålig mot väta. Slipas måste det göras efter varje strykning. Lacket jag använder är ett snabbtorkande båtlack som jag blev rekommenderad i en båtbutik. Det bästa är tydligen två komponents båtlack men de såldes endast i ganska stora burkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar